UYKU VE PANİK ATAK

catsleep10

Uyku bozuklukları yaşam kalitesinde gözle görünür kötüleşmeye, fiziki ve psikolojik sağlıkta gerilemelere, kaygı, depresyon, stress gibi rahatsızlıklara, dikkat ve sosyal ilişki bozukluklarına, problem çözme yeteneğindeki hasarlara, iletişim sorunları, yaratıcılık eksikliği, abartılı sınırlılık, kabızlık, halüsinasyonlar ve iştahsızlık haline yol açar.

Düzenli ve sağlıklı uyku alışkanlıkları ile organizmamız yenilenip büyüme hormonu salgılanır (özellikler çocukluk ve ergenlikte), kalp atışı yavaşlar, kalp basıncı düşer, nefes alıp verişler yavaşlar, öğrenme kapasitesi, dikkat gösterebilme yoğunluğu ve bağışıklık sistemindeki iyileşmeler gözlenir.

Uyku öncesi beslenme alışkanlıkları, günlük fiziksel hareketlilik düzeyi, uyku öncesi kaygı yoğunluğu, günlük stres düzeyi, yatak odasının görünümü gibi birçok sebep uyku bozukluklarına ve uyku sırasındaki panik atak nöbetlerine neden olmaktadır.

Gece uyku sırasına gözlemlenen panik atak nöbetleri, görülen rüyalar yüzünden ortaya çıkmazlar.

Ne yapmalı?

  • Gün içerisinde fiziki bir aktivite ile meşgul olun. Çok uzun süreli durağanlıktan kaçının.
  • Uykunuz geldiğinde uyuyun. Uyku saatinin uzunluğu değil kalitesi önemlidir. Gün içindeki kısa süreli uykunun yararlarları çok büyüktür.
  • Uyku saatinden en az iki saat öncesinde yeme ve içmeyi kesin.
  • Aşırı alkol, sigara çay ve kahve veya uyuşturucu kullanımı uyku kalitesi ile ters oranda birebir bağımlıdır.
  • Uyku saati öncesi yapılacak gevşeme ve nefes alma alıştırmaları çok yararlıdır.
  • Hergün aynı saate ve aynı yerde yatmaya çalışın.
  • Aşırı kuruntudan kaçının. Tüm kuruntularınız bitene kadar bir kağıda yazmayı veya bir ses alıcı cihaza kayıt etmeyi unutmayın. Eninde sonunda bitecektir o kuruntu yaratan düşünceler.
  • Uyuyamıyorsanız kendinizi zorlamaktan ve yatakta sağa sola dönmekten vazgeçin. Kısa bir süre sonra yeniden uykunuz gelecektir.
  • Bunlara rağmen uyuyamıyorsanız, doktor kontrolündeki reçeteli uyku ilaçları veya reçetesiz, doktorlara danışılarak alınabilecek ilaçları kullanmaktan çekinmeyin.
  • Sorunu anlatmak büyük yardım almanızı sağlar. Yakınlarınız veya psikoterapistinizle konuşmaktan çekinmeyin.

 

Daha fazlası için:

https://www.kitapyurdu.com/yazar/hasan-durna/192235.html

http://www.kitapavrupa.com/yazar/hasan-durna/192235.html

Saygılarımla..

 

Reklamlar

UYKU VE PANİK ATAK” üzerine 4 yorum

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s