Kapat

PANİK ATAK BELİRTİLERİ 5

 

nefes alma

SOLUĞUN TIKANDIĞI DUYUMU

Bir önceki belirti ile hemen hemen aynı oldugu için hiç abartmadan bir önceki yazımı kopyalıyorum.

‘Aman ha, duymadı isen söyleyeyim de unutma; panik atak belirtileri ile ilgili ilk bilmen gereken şey panik atağı kontrol edebileceğindir. Sadece bunu nasıl yapılacağını öğrenmen ve planlı alıştırmalar ile bunu günlük yaşamının bir parçası haline getirmen gerekir. Bunca yıllık hasta görüşmelerimde tek bir hastam bile panik atak yüzünden ölmedi.

Panik atak belirtileri tehlikeli değildir ve kitabım “Kim korkar panik ataktan!“da sana önerdiğim kendi kendine tedavi proğramı ile bu problem ile 8 adımda başa çıkabilir veya yüksek düzeyde iyileşme oranlarına ulaşabilirsin.

Panik atak belirtileri 13 adettir. DSM 5 tanımlamasına göre dördüncü belirti “Soluğun daraldığı ya da boğuluyor gibi olma duyumudur.

Panik atak sırasında yaşanan ‘yeterli hava alamama’ durumu aslında göğüs kafesi çevresindeki kasların kasılıp göğsü sıkıştırmaları ile ilintilidir. Korkutucu, strese neden olan ancak yukarıda da belirttiğim gibi ‘tehlkeli olmayan’ bir durumdur. İnsan göğüs kaslarını gererek kendi kendini nasıl boğsun?

Daha önce kitapta ve diğer makalelerimde ( örn doğru nefes alıp vermeyi biliyor musunuz veya nefes alma alıştırması gibi) konuyu ayrıntıları ile yazdım. Bunun biyolojik ve hormonal nedenlerini ayrıntısı ile tartıştım.  Gereğinden hızlı, yüzeysel ve vücuttaki koldiyoksit düzeyini etkileyen soluklanma alışkanlıkları seni daha da kötü eder.

Panik atağı daha da korkutucu kılan şey, belirtilerin farkına varılıp onlara odaklanmaktır. Bu odaklanma beraberinde olumsuz düşünceleri, olumsuz yargıları ve sonrasında daha da büyümüş korku ve kşyüye dair beklentidir.

İşte orada film kopar…

Ne yapalım o zaman?

Doğru nefes alıp vermeyi öğren ve alıştırmalarını yap

Panik atağın nasıl işlediğini öğren. Bu sana daha gerçekçi yorumlarda bulunma şansını verir

Seni kızdıran, heyecanlandıran şeylerin listesini yap

Stres ile başa çıkmak için onunla yaşamayı ve baş etmeyi öğren

Hangi durumlarda stresin artıyor, heyecanına yenik düşüyorsun? Bir liste yap

Kitaptaki gevşeme  alıştırmalarını öğren ve uygulamaya başla’

http://www.kitapyurdu.com/kitap/kim-korkar-panik-ataktan/407637.html

Saygılarımla…

Hasan Durna

Reklamlar

SOLUKSUZ KALMA – PANİK ATAK BELİRTİLERİ 4

nefes alma

SOLUĞUN DARALDIĞI YA DA BOĞULUYOR GİBİ OLMA DUYUMU

Aman ha, duymadı isen söyleyeyim de unutma; panik atak belirtileri ile ilgili ilk bilmen gereken şey panik atağı kontrol edebileceğindir. Sadece bunu nasıl yapılacağını öğrenmen ve planlı alıştırmalar ile bunu günlük yaşamının bir parçası haline getirmen gerekir. Bunca yıllık hasta görüşmelerimde tek bir hastam bile panik atak yüzünden ölmedi.

Panik atak belirtileri tehlikeli değildir ve kitabım “Kim korkar panik ataktan!“da sana önerdiğim kendi kendine tedavi proğramı ile bu problem ile 8 adımda başa çıkabilir veya yüksek düzeyde iyileşme oranlarına ulaşabilirsin.

Panik atak belirtileri 13 adettir. DSM 5 tanımlamasına göre dördüncü belirti “Soluğun daraldığı ya da boğuluyor gibi olma duyumudur.

Panik atak sırasında yaşanan ‘yeterli hava alamama’ durumu aslında göğüs kafesi çevresindeki kasların kasılıp göğsü sıkıştırmaları ile ilintilidir. Korkutucu, strese neden olan ancak yukarıda da belirttiğim gibi ‘tehlkeli olmayan’ bir durumdur. İnsan göğüs kaslarını gererek kendi kendini nasıl boğsun?

Daha önce kitapta ve diğer makalelerimde ( örn doğru nefes alıp vermeyi biliyor musunuz veya nefes alma alıştırması gibi) konuyu ayrıntıları ile yazdım. Bunun biyolojik ve hormonal nedenlerini ayrıntısı ile tartıştım.  Gereğinden hızlı, yüzeysel ve vücuttaki koldiyoksit düzeyini etkileyen soluklanma alışkanlıkları seni daha da kötü eder.

Panik atağı daha da korkutucu kılan şey, belirtilerin farkına varılıp onlara odaklanmaktır. Bu odaklanma beraberinde olumsuz düşünceleri, olumsuz yargıları ve sonrasında daha da büyümüş korku ve kşyüye dair beklentidir.

İşte orada film kopar…

Ne yapalım o zaman?

Doğru nefes alıp vermeyi öğren ve alıştırmalarını yap

Panik atağın nasıl işlediğini öğren. Bu sana daha gerçekçi yorumlarda bulunma şansını verir

Seni kızdıran, heyecanlandıran şeylerin listesini yap

Stres ile başa çıkmak için onunla yaşamayı ve baş etmeyi öğren

Hangi durumlarda stresin artıyor, heyecanına yenik düşüyorsun? Bir liste yap

Kitaptaki gevşeme  alıştırmalarını öğren ve uygulamaya başla

https://www.kitapyurdu.com/yazar/hasan-durna/192235.html

http://www.kitapavrupa.com/yazar/hasan-durna/192235.html

Saygılarımla…

Hasan Durna

 

 

 

 

 

 

 

TİTREME – PANİK ATAK BELİRTİLERİ 3

el titremesi.jpg

TİTREME YA DA SARSILMA

Yine söyleyeyim de arada kaynamasın, panik atak belirtileri ile ilgili ilk bilmen gereken şey panik atağı kontrol edebileceğindir. Sadece bunu nasıl yapılacağını öğrenmen ve planlı alıştırmalar ile bunu günlük yaşamının bir parçası haline getirmen gerekir.

Panik atak belirtileri tehlikeli değildir ve kitabım “Kim korkar panik ataktan!“da sana önerdiğim kendi kendine tedavi proğramı ile bu problem ile 8 adımda başa çıkabilir veya yüksek düzeyde iyileşme oranlarına ulaşabilirsin.

Panik atak belirtileri 13 adettir. DSM 5 tanımlamasına göre üçüncü belirti “Titreme ya da sarsılma”dır.

Titremeler birçok farklı durumlarda ve koşullarda ortaya çıkabilirler. soğuk hava, duygu yoğunluğu, stres, aşırı korku ve kaygı, bazı neurolojik veya hormonsal hastalıklar, yoğun ve uzun süreli alkol veya bağımlılık yaratıcı madde kullanımı gibi farklı nedenler ile ortaya çıkabilirler.

Vücutta yaşanan istemsiz seğirme kasılma ve motorik hareketler olarak adlandırılırlar. Ellerde yaşanan titremeler en sık görülen olsa da tüm vücutta görülürler. Tüm yaş gruplarında titremeler gözlenir. Uyku sırasında da, farkında ol veya, olma titreme ve seğirmeler gerçekleşir. Fiziksel ve mental yorgunluk esnasında titremeler daha da şiddetlenir ve kişiyi daha fazla etkiler.

Ellerde yaşanan titreme en bilinen olsa da çene, baş, ayak, göz  titreme ve seğirmeleri kişiyi rahatsız eder.

Parkinson hastaları gibi Tremor sınıflamasına giren titremelerden muzdarip insanlar bunu bir şekilde kabullenmiş, bazı ilaç veya ameliyat ile tedavilerine başlamışlardır.

Peki sadece psikolojik faktörlere bağlı titremeler yaşayan insanlar ne yapmalı?

Panik atağın işleyiş mekanizmasını öğren

Seni kızdıran, heyecanlandıran şeylerin listesini yap seni kandıran, oyalayan, esir eden düşüncelerini listele

Doğru nefes alıp vermeyi mutlaka öğren

Stres ile başa çıkmak zorundasın onunla baş etmeyi öğren

Hangi durumlarda stresin artıyor, heyecanına yenik düşüyorsun?

Kaçınmaktan, kendini çevrenden soyutlamaktan vazgeç.

Tüm dikkatini ve gücünü, örneğin, titreyen ellerini gizlemeye çalışmaktan vazgeç.

Kitaptaki gevşeme  alıştırmalarını hemen öğren ve uygulamaya başla

Bunları yaptığın zaman eğer altında başka bir biyolojik neden yok ise titremelerin büyük bir bölümünün hemen hemen yok olacağını söyleyebilirim.

https://www.kitapyurdu.com/yazar/hasan-durna/192235.html

http://www.kitapavrupa.com/yazar/hasan-durna/192235.html

Saygılarımla….

Hasan Durna

 

TERLEME – PANİK ATAK BELİRTİLERİ 2

terleme

TERLEME

Panik atak belirtileri ile ilgili ilk bilmen gereken şey panik atağı kontrol edebileceğindir. Sadece bunu nasıl yapılacağını öğrenmen ve planlı alıştırmalar ile bunu içselleştirmen gerekmektedir.

Unutma, panik atak belirtileri tehlikeli değildir ve kitabım “Kim korkar panik ataktan!”da sana önerdiğim kendi kendine tedavi proğramı ile bu problem ile başa çıkabilir veya yüksek düzeyde iyileşme oranlarına ulaşabilirsin.

Panik atak belirtileri 13 adettir. DSM 5 tanımlamasına göre ikinci belirti “Terleme”dir.

Sıcak bir yaz günü veya hızlıca hareket edilen bir an sonrası terlemek gayet doğaldır değil mi? Veya pek de iyi geçmeyen bir iş görüşmesinde bulunmak insanı epeyi terletir. Çoğu insanın ilk yapmak istediği şey terlemenin durması, çevredeki insanların bunu farketmemesidir.

Bilinmesi gereken terlemenin fizyolojik bir tepki olduğudur. Terlemek doğal olan bir durumdur ve vücudun normal çalıştığını gösterir. Terlemenin bazı durumlarda aşırı ve yerli yersiz ortaya çıkması vücudumuz bizlere birşey söylek istemesi ile ilgili olabilir mi?

Buna yol açan sebep ne olursa olsun terlemek, vücudun ısısı yükseldiğinde onu düşüren doğal bir yöntemdir. Ama niçin bu doğal ve yararlı durumdan utanıp kaçınıyoruz?

Terleme bir çok farklı nedene bağlı olabilir. Terlemeye neden olan iki türlü terbezi vardır, apokrin ve ekrin bezleri. Örneğin stres, korku ve kaygı esnasında apokrin bezleri (koltuk altları ve apış arasında fazlaca bulunur) diğer terlemelere göre daha yoğun ve baskın bir koku yayarlar.

Elbette yenilen içilen şeyler de ter kokusunu etkiler. Kimi insanların bazı maddelere karşı daha duyarlı olduklarını ve bu yüzden çevrelerine ağır kokular yaydıklarını biliyoruz.

Yine hamilelikte ve menopoz dönemlerinde daha fazla terlendiği bilinmektedir.

Bazansa kan şekeri seviyesinin düşmesi terlemelere neden olur. Bir başka vaka ise hiperhidroz (aşırı terleme) hastalığıdır. Vücutta aşırı su kaybına neden olur. İlaçlar veya ameliyat ile tedavi edilir. Bu sorun bazan başka hastalıkları gizleyen bir rahatsızlık olabilir.

Gece terlemeleri, duygu durumuna bağlı terlemeler gibi bir çok tanımlama biçimi ile tanımlanabilir.

Ne yapmalı?

Panik atağın nasıl işlediğini öğren

Seni kızdıran, heyecanlandıran şeylerin listesini yap

İlaçlar elbette bir aşamaya kadar yardım eder ancak psikoterapinin etkisini inkar etme

Doğru nefes alıp vermeyi mutlaka öğren

Stres ile başa çıkmak zorundasın

Kaçınmaktan, kendini çevrenden soyutlamaktan vazgeç. Görüyorsun İsmail Türüt hem terliyor hem de aynı zamanda şarkı söyleyebiliyor.

https://www.kitapyurdu.com/yazar/hasan-durna/192235.html

http://www.kitapavrupa.com/yazar/hasan-durna/192235.html

Saygılarımla…
Hasan Durna

ÇARPINTI – PANİK ATAK BELİRTİLERİ 1

kalp krizi

ÇARPINTI, KALBİN KÜT KÜT ATMASI YA DA KALP HIZININ ARTMASI.

Her şeyden önce ilk bilmen gereken şey şudur:

Panik atağını kontrol edebilirsin, sadece nasıl yapılacağını öğrenmen ve planlı alıştırmalar ile bunu içselleştirmen gerekmektedir.

Unutma, panik atak belirtileri tehlikeli değildir ve kitabımda sana önerdiğim kendi kendine tedavi proğramı ile bu problem ile başa çıkabilir veya yüksek düzeyde iyileşme oranlarına ulaşabilirsin.

Panik atak belirtileri 13 adettir. DSM 5 tanımlamasına göre ilk belirti (panik atak esnasında ilk hissedilen değil) kalp çarpıntısıdır. Yoğun yaşanır. Diğer bazı belirtiler ile birlikte yaşanıldığında sıklıkla, kalp krizine yorumlanır.

Sebebi büyük oranda, kalbin kan dolaşımını hızlandırmak ve kandaki oksijen oranını arttırmak için daha hızlı atmasıdır.

Kitapta ayrıntılı olarak anlatılan kaç veya saldır mekanizması bazı organların daha fazla kana ihtiyaç duyması ile kan dolaşımının artması ve beynin kanı bazı organlardan alıp o anda hayati öneme sahip organlara yönlendirmesi ile olur. Üşüme ürperme hissetmeler, ateş basması, terleme karın ağrıları ve kalp çarpıntıları kaç veya saldır prensibinin biyolojik kökenleri ile kolaylıkla açıklanır.

Elbette bu durumu gece atakları esnası veya öncesinde yaşamak hissedilen korkuyu ve kaygıyı kat be kat arttırır.

Ne yapmalı?

Panik atağın ne olduğunu nasıl işlediğini öğren

Seni kandıran, oyalayan, esir eden düşüncelerin ne olduğunu öğren

Nefes alıp vermeyi öğren

Doğru alıştırmaları yazıldığı sıra ile yap

Yüzleştirme tekniğini öğren

Stres ile baş etmeyi öğren

Kalp çarpıntısından kaynaklanan korku ile baş etmeyi öğren

Çevrende gördüğün her iki veya üç kişiden biri hayatında en az bir defa panik atak yaşadığı için kendini soyutlamana, ötekileştirmene ve utanmana gerek yok.

Panik atak anında (hiç başka bir şey yapamıyorsan) yere oturup (eger uygun ise) gözlerini kapayarak dogru nefes alıp vermeye çalış

Bunları yaptığın zaman kalp çarpıntılarının hemen hemen yok olacağını söyleyebilirim.

Daha ayrıntılı bilgiyi kitabımdan ve yazılarımdan elde edebilirsin.

https://www.kitapyurdu.com/yazar/hasan-durna/192235.html

http://www.kitapavrupa.com/yazar/hasan-durna/192235.html

Saygılarımla…

Hasan Durna

 

 

 

 

 

 

 

 

Başa Dön