BULANTI YA DA KARIN AĞRISI – PANİK ATAK BELİRTİLERİ 7

karın ağrısı

BULANTI YA DA KARIN AĞRISI

Hala duymayanlar için; panik atak belirtileri ile ilgili ilk bilmen gereken şey panik atağı kontrol edebileceğindir. Sadece bunu nasıl yapılacağını öğrenmen ve planlı alıştırmalar ile bunu günlük yaşamının bir parçası haline getirmen gerekir. Bunca yıllık görüşmelerimde tek bir hastam bile panik atak yüzünden ölmedi.

Panik atak belirtileri tehlikeli değildir ve kitabım “Kim korkar panik ataktan! Sekiz adımda panik ataktan, korku ve kaygılarından kurtul“ da sana önerdiğim kendi kendine tedavi proğramı ile bu problem ile başa çıkabilir veya yüksek düzeyde iyileşme oranlarına ulaşabilirsin.

Panik atak belirtileri 13 adettir. DSM 5 tanımlamasına göre yedinci belirti “bulantı ya da karın ağrısı” dır.

Karında duyulan ağrılar, bulantı hissetme veya sık tuvalete çıkma ihtiyacı hissetmek kaygı bozukluklarından muzdarip insanlarda ve elbette panik ataklılarda sıklıkla görülen bir rahatsızlıktır.

 

Niçin?

İnsan yoğun stres yaşayıp yüksek kaygıya kapıldığında beyin vücuda kanın ilk olarak vital organlara (hayati öneme sahip organlar) gönderilmesini emreder. Kitaptaki “Kaç veya saldır” mekanizmasının nasıl işlediğini oku. Bu emrin ne anlama geldiğini daha iyi kavrayacaksın. Sindirim organları ve sindirim mekanizması, vücut için yaşamsal öneme sahip birincil bir işleyiş değildir.

Bu durum yemek sindirimini de olumsuz olarak etkiler ve midede gaz olusturup şişkinlik yaratır. Şişkin mide, karın duvarlarını genişleterek sertleştirip zorlar ve ağrı yaratır.

Yüksek ve uzun süreli kaygının karında reflux düzeyinin artırması ile ağza kadar gelen sıvının ağızda ekşime ve yanma hissi yaratmasına, geğirme ve öğürmeye neden olmasına kadar gider. Elbette bu da karın ağrıları, kendini kötü hissetme, bulantı ve kusmalara neden olur.

Yine yoğun stresin karın kaslarının gerilmesine ve zamanla onların istemsiz kasılmaları ve daha kırılgan olmalarına neden olduğunu biliyoruz.

Hızlı ve yüzeysel nefes alıp vermenin (hiperventilasyon) yarattığı zararlar da başka bir etmendir.

 

Ne yapmalı?

Panik atağın ne olduğunu nasıl işlediğini öğren

Olumsuz düşüncelerin ne olduğunu öğren, kitaptaki yerine koyma alıştırmalarını uygula

Nefes alıp vermeyi öğren. Bu çok etkili bir yöntemdir.

Stres ile baş etmeyi öğren

Doğru alıştırmaları yazıldığı sıra ile yap

Alkol alarak sorunu çözdüğünü sanma. Sorunu daha da büyütürsün

Kitapta belirtilen yeme içme önerilerine bak. Fazla acılı ve asitli yiyecek ve içeceklerden uzak dur

Bazı fiziksel alıştırmaları uygulamak iyi gelir

Bazı ilaçları kullanmak iyi gelir ancak onların dozajını, kullanım zorunluluğunu, doktorun ile tartış.

 

Bunları uyguladığın zaman karın ağrıların ve bulantılarında iyileşme sağlayacağını söyleyebilirim.

https://www.kitapyurdu.com/yazar/hasan-durna/192235.html

http://www.kitapavrupa.com/yazar/hasan-durna/192235.html

Saygılarımla…

Hasan Durna, uzman psikoterapist

 

 

Reklamlar

GÖĞÜS AĞRISI – PANİK ATAK BELİRTİLERİ 6

kalp krizi

GÖĞÜS AĞRISI YA DA GÖĞÜSTE SIKIŞMA

Ben yine söyleyeyim de duymayan kalmasın; panik atak belirtileri ile ilgili ilk bilmen gereken şey panik atağı kontrol edebileceğindir. Sadece bunu nasıl yapılacağını öğrenmen ve planlı alıştırmalar ile bunu günlük yaşamının bir parçası haline getirmen gerekir. Bunca yıllık görüşmelerimde tek bir hastam bile panik atak yüzünden ölmedi.

Panik atak belirtileri tehlikeli değildir ve kitabım “Kim korkar panik ataktan!“da sana önerdiğim kendi kendine tedavi proğramı ile bu problem ile 8 adımda başa çıkabilir veya yüksek düzeyde iyileşme oranlarına ulaşabilirsin.

Panik atak belirtileri 13 adettir. DSM 5 tanımlamasına göre altıncı belirti “göğüs ağrısı ya da göğüste sıkışma” durumudur.

Daha önceki belirtiler arasındaki ilk belirti ile yakın benzerlik gösterir. İkisi de kalp ve göğüs bölgesi ile ilintilidir. İkisi de kişiyi korkutarak acil servise başvurmasına neden olur. Kim kalp krizi geçirdiğini düşünüp doktor ziyareti yapmaz ki?

Kalp ve göğüs ağrıları somatik sorunlara, beden duruş alışkanlıkları, kıyafet seçimi, ne ve nasıl yendiği gibi bir çok farklı nedene dayanabilir. Bunlar yazımızın konusu dışındaki nedenlerdir.

 

Niçin?

Kitapta ayrıntıları ile stres ve kaygının ve sonrasında salgılanan vücuttaki kortisol hormon seviyesinin yüksekliğinin göğüs kafesinde nasıl batma hissi uyandıran acılar oluşturduğundan bahsetmiştim. Yüksek ve uzun süreli stres yoğun ve uzun süreli kaygı ile birlikte vücudu en fazla yoran şeylerden biridir. Kandaki kortisol seviyesinin normal düzeye inmesi görece uzun zaman alır ve bu yüzden panik kaygısı yaşayan insanların göğüs kafesinde hissettikleri acı tanımlanabilir bir acıdır.

Başka bir neden ise kaygılı insanların, bir çok farklı nedenler dolayısı ile, kaslarını aşırı germeleri ve bunun sonucu olarak da göğüs kafesi, boyun, omuz, çene ve sırtlarında yaşadıkları ağrılardır. Bu gergin kasların konu ile alakalı bir diğer yönü ise göğüsteki bazı kasların aşırı gerilmesi ile oluşan göğüs sıkışması nefes darlığı hissidir.

Yine daha önce belirttiğim hızlı ve yüzeysel nefes alıp vermenin (hiperventilasyon) yarattığı zararlar da üçüncü bir etmendir.

Beyninin oynadığı oyundan haberdar olmamak başka bir etmendir. Yani? Yanisi şu, olumsuz düşüncelerin, olumsuz beklentilerin, bilişsel yanılgıların seni nasıl etkilediğini bilmen bu işin ilk adımıdır.

 

Ne yapmalı?

Alkol alarak sorunu çözdüğünü sanma. Sorunu daha da büyütürsün

Panik atağın ne olduğunu nasıl işlediğini öğren

Eğer bu durumu daha önce de yaşadı isen acil servise gitmenin bir yararı olmadığını biliyorsun artık

Seni kandıran, oyalayan, esir eden düşüncelerin ne olduğunu öğren

Nefes alıp vermeyi öğren. Bu çok etkili bir yöntemdir.

Doğru alıştırmaları yazıldığı sıra ile Yap

Stres ile baş etmeyi öğren

Kalp krizine dair duyduğun korku ile baş etmeyi öğren

Sakin bir yerde oturup dogru nefes alıp vermeye çalış

 

Bunları uyguladığın zaman bu belirtilerde iyileşme sağlayacağını söyleyebilirim.

Daha ayrıntılı bilgiyi kitabımdan ve yazılarımdan elde edebilirsin.

https://www.kitapyurdu.com/yazar/hasan-durna/192235.html

http://www.kitapavrupa.com/yazar/hasan-durna/192235.html

Saygılarımla…

Hasan Durna

 

SSRİ ilaçları hakkındaki ön yargı veya beklentiler ilacın etkisini azaltıp çoğaltabiliyor.

Beyin

Daha önceleri bazı bilimsel araştırmar SSRİ ilaçlarının etki düzeyinin Davranışsal Bilişsel Psikoterapi ile daha da arttığını kanıtlamıştı. Depresyon, sosyal fobi ve panik bozukluğu gibi kaygı bozuklukları vakalarında sadece ilaç veya sadece BDT temelli tedavilerinin birbirine yakın iyileştirme düzeyi olduğu gözlenmişken bu oranın çok daha yukarılara bu iki tedavi biçiminin kombine edilmesi ile çekildiği kanıtlanmıştı.

Hafta içinde yayınlanan yeni bir araştırma ise Do you believe it? Verbal suggestions influence the clinical and neural effects of escitalopram in social anxiety disorder: a randomized trial. hastaya verilen ilaç hakkındaki bilginin kalitesi, nasıl verildiği ve hastanın bu ilaca dair beklenti ve kaygılarının ilaçla yapılan tedaviyi olumlu veya olumsuz etkilediğini kanıtlamakta.

Manyetik kameralarla gözlenen beyin hareketlilikleri bu farkı gözönüne sunmakta. Beynin arka cingulum bölgesindeki hareketlilikler ve bu bölgenin beynin korku ve kaygı merkezi olan amigdala ile ilişkisi bu araştırmada kişinin ilaca güvenmesine ya da şüphe duymasına göre farklı sonuçlar vermiştir.

Bu sonuç ilaç tedavisindeki sağaltım düzeyinin daha da artırılabileceğini  kanıtlamaktadır. Öte yandan “ilaçlar zehirdir hiç bir işe yaramaz!” deyip zoraki ilaç kullananların niçin ilaçtan istedikleri faydayı almadıklarını da daha iyi anlıyoruz böylece.

Saygılarımla, Hasan Durna

https://www.kitapyurdu.com/yazar/hasan-durna/192235.html

http://www.kitapavrupa.com/yazar/hasan-durna/192235.html